onsdag 22 augusti 2012

Idrottspusslet i familjen

Höstrusket var på besök här igår. Jag valde att hellre fara ut och springa än vara med på den gemensamma cykelträningen - detta nästan enbart p.g.a vädret. Båda barnen var hemma och under en löpartur klarar de av att vara hemma själva, för den går så mycket snabbare än vad en cykeltur gör (och då menar jag inte i hastighet utan i aktiv träningstid :-))

Sambon trotsade vädret och trampade iväg med 4 lager kläder på överkroppen medan jag studsade iväg med bara 3 (jag hade klarat mig med två). När jag kom hem var jag varm och svettig medan Sambon fick sitta och frysa i soffan. Vilken tur att man har fördelen att kunna välja träningsform efter väder och dagsform!

I kväll var det dags för Sonens fotbollsträning och som tur var hade vädret ändrat sig till det bättre sen igår. Eftersom elljusspåret ligger precis bredvid fotbollsplanerna roade jag mig genom att springa delar av milspåret medan killarna jagade bollar. Jag sprang upp för berget, vände vid stenen och sprang sedan tillbaka igen. Det blev en lagom tur på 7 km. Efter löpningen hann jag ändå med att titta på när killarna spelade lite match mot varandra. De är för söta när de samlas som flugor kring bollen. Tänk att även Zlatan har varit en sån liten fluga - eller har han verkligen det!?


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar