lördag 18 augusti 2012

Blixtar och dunder

Till min stora förvåning och förtjusning höll sommarvärmen i sig ännu en dag. Under förmiddagen stod jag och svettades mot en solvägg då jag målade fönsterfoder. Med tanke på den mängd svett som rann utefter kroppen måste det ha varit minst 1000 grader där jag stod. Så mycket har jag nog inte svettats på hela sommaren (inte ens under något av alla träningspass).

Efter lunch skulle Sonen på barnkalas så jag passade på att fara ut på en liten löprunda (Sambon tillbringade dagen på cykeltävling). När jag for hemifrån gassade solen fortfarande från himlen, men innan jag var hemma igen hade stora svarta moln och Tor med sin hammare kommit på besök.

Dagens löpartur gick utefter strandpromenaden vid älven och när jag befann mig ungefär 3 km hemifrån såg jag hur blixten slog ner på andra sidan älven borta i skogen - två gånger! Åska och blixtar är inte direkt mitt favoritväder så jag svor lite för mig själv där jag sprang, men bet ihop och tog mig hela vägen hem utan att bli träffad av blixten. Vilken lättnad!


Kram, kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar