tisdag 7 augusti 2012

Individanpassad träning

Eftersom det är tisdag var det ikväll dags att träffas för gemensam cykelträning igen. Det visade sig att det bara var jag och Sambon som vågade oss ut i regnrusket, men inte ens det kunde stoppa oss. För mig var det perfekt att det bara var vi två, för då kunde Sambon anpassa träningen efter den enda deltagaren - mig!

Under den timme som vi var ute tragglades det till stor del 90-graders svängar. Något som jag nu är något bättre på, men fortfarande långt ifrån bra. Vi var inne och snurrade i bostadsområdena både här och i grannsamhället, för bland husen är det både gott om svängar och inte så mycket trafik. Det var verkligen jättebra träning! Utöver detta fick jag träna på att cykla snabbt på platten och spurta.

Då vädret som sagt inte var det bästa (men inte heller det sämsta) så sprutade det en hel del vatten när vi cyklade. Jag låg ju bakom Sambon under större delen av dagens cykelrunda vilket resulterade i att jag var extremt lerprickig i ansiktet när jag kom hem. Att tvätta av sig den lerinpackningen var bättre än vilken peeling som helst.


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar