fredag 10 augusti 2012

Dålig syresättning

Jag har, ofrivilligt, haft TVÅ vilodagar (från träning iaf). Igår hade jag en inplanerad löpning, men en tur in till Staden blev betydligt längre än planerat vilket ledde till stor energibrist. Jag fick inget att äta på mer än 6 timmar, vilket är minst 3 timmar för mycket för en sån som mig. Efter den uppladdningen var det inte att tänka på att försöka träna.

I eftermiddag lyckades jag dock ta mig iväg och simma för första gången sedan simskolan. Det gick väl sådär. Jag simmade en km, men det var onekligen den jobbigaste km jag någonsin simmat. Jag kan inte komma ihåg att jag någonsin har varit tvungen att ta en paus för att hämta andan när jag simmat förut, men det var jag tvungen att göra idag - flera gånger. Jag simmade övervägande bröstsim, men under vattnet. Med jämna mellanrum simmade jag ca 20 m crawl, för att sedan återgå till bröstsimmet igen för att hämta andan. Det känns långt bort att klara en bassänglängd i crawl iaf, men det kanske kommer...


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar