onsdag 15 augusti 2012

Framsteg!

Jag kan inte sluta förundras över hur jobbigt det faktiskt kan vara att simma. När sonen hade fotbollsträning nu i kväll passade jag på att smita in på Badet och simma en km. Precis som förra gången var jag tvungen att stanna för att hämta andan efter varje 50 eller 100 m. Däremot var jag inte riktigt lika andfådd som förra gången jag simmade, så det finns hopp för framtiden.

Av de simmade 1000 metrarna crawlade jag 125, uppdelat på 5 stycken 25 m. Det låter säkerligen inte som någon större bedrift, men jag är jättenöjd! Idag lyckades jag också ta mig de 25 m som jag tänkt mig varje gång jag försökte, utan att svälja halva bassängen. Dessutom kändes det som att jag för första gången har förstått, och lyckats genomföra, hyfsat korrekt crawlandning.


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar