fredag 4 januari 2013

Snabba spår

Så här i slutet av ledigheten försöker jag ta igen all missad tid i längdspåret, så därför har jag nu åkt längdskidor tre dagar i rad.

Igår hade det frysit på efter flera dagar med plusgrader, vilket ledde till mycket hårda, snabba och bitvis isiga spår. Detta i sin tur ledde till att jag gjorde en mycket snabb (både när det gäller i tid och hastighet) vurpa i en av utförsbackarna. Då jag var så snabb upp igen och inte kände någon smärta någonstans tänkte jag inte mer på det.... förrän i morse när jag klev upp och insåg att jag hade en jätteöm vänsterskinka.

Nu hoppas jag verkligen att denna ömhet inte utvecklar sig till ett stort, fult blåmärke. Jag planerar nämligen att promenera omkring i bikini inom en väldigt snar framtid!

Idag var spåret inte alls lika snabbt, men så stod jag på benen också. Det blev tre varv runt 4 km-spåret innan jag gav upp för dagen.

I morgon måste jag nog vila från längdskidorna, för på söndag börjar kommunserien som jag planerar att deltaga i - vi får väl se hur det går med det...


Kram, kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar