måndag 28 januari 2013

Ont skall med ont fördrivas

Skavsåret som jag fick under fredagens långpass har visat sig vara av den elakare sorten. Igår kväll var det så illa att jag var tvungen att ta alvedon trots att jag bara satt stilla i soffan. Smärtan strålade ut i foten och upp i benet.

Idag har jag haltat runt på jobbet i hällösa skor och tvingat mig ut på mina 3x20 min rastvakter (då jag var tvungen att ta på mig ytterskor!). Det har varit en väldigt stillastående ratvakt på skolgården idag, men som tur var skötte sig eleverna bara snyggt - iaf de som var inom synhåll...

Sambon har varit väldigt hård och bestämd med mig. Han är absolut förstående när det gäller att jag har ont, men han tycker att jag har varit för mesig när det gäller tvättandet och omhändertagandet av såret. Idag har han därför tagit över sårskötseln. Det betyder överdosering av ALLT som kan tänkas eliminera infektionen, och det helt utan att ta hänsyn till eventuella protester från min sida. Hunsad som jag är så har jag bara måstat acceptera behandlingen. (Skämt åsido, jag är glad för all hjälp jag kan få och Sambon har faktiskt mer erfarenhet av idrottskador av alla de slag - även "löjliga " skavsår).

I morgon blir det iaf tjocksockar och crocs till jobbet, jag vägrar en dag till i mina vinterskor!


Kram, kram

2 kommentarer:

  1. Aj låter inte roligt det där.

    Jo han är ganska bra då att dosera...

    SvaraRadera
  2. Håller med Joakim :(

    SvaraRadera