lördag 1 september 2012

Tjejmilen 2012

Dagen bjöd på regn, men det var ändå varmt och kvalmigt. Jag sprang i t-shirt och blev ändå svettig. Regnet gjorde dock färden något geggig (som synes på mina skor). Min sluttid blev 48.41, vilket jag är jättenöjd med! Mitt sällskap for fram som en gasell och gick i mål på 47.06.

Både jag och mitt sällskap är riktigt imponerade av Tjejmilen som tävling. Vilket arrangemang! Innan start sjöng Sara Dawn Finer en specialkomponerad låt för flickor genom organisationen Plan. Utöver detta var det musikunderhållning på ett flertal ställen under loppet. Dessutom var det väldigt många människor som stod och hejade fram oss.

Vi har också blivit mycket positivt överraskade av bemötandet från människorna här i huvudstaden. Vi har mött SÅ många trevliga människor!

Kram, kram


3 kommentarer: