fredag 21 september 2012

Energilös

Förmiddagens/morgonens cykling blev, trots det fina vädret, inte någon vidare upplevelse. Från första metern kändes benen som sirap och orken fanns ingenstans att hitta. Trots att jag åt en riktigt bra frukost (havregrynsgröt, pro-viva, äggmacka och ett äpple) en timme innan jag gav mig iväg var jag helt energilös.

Förmiddagar är helt enkelt inte den tid på dygnet då jag presterar bäst, jag har inte hunnit få i mig nog med energi för att orka träna ordentligt. Det skulle vara om jag klev upp 5 för att äta frukost så att jag kunde äta lunch 9 och träna 10... det verkar otroligt jobbigt. Jag förstår verkligen inte hur man klarar av att träna FÖRE frukost, som en del gör. Varifrån får man energi till det!?

Jag kämpade mig igenom 3 mil iaf, men det var inte säsongens snabbaste träningspass - det kan jag lova! När jag kom hem hade jag 1 timme på mig att duscha, äta lunch och skriva en handlingslista innan det var dags att hämta Sonen på skolan (med tantcykeln och cykelkärran). Att efter hämtning och handling cykla upp för backen som leder till vårt bostadsområde med cykelkärran full med mat var ingen dans på rosor för mina trötta ben. Idag skulle det nästan ha kunnat bli ombytta roller i backen - mamman grinar och Sonen susar upp utan problem.


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar