måndag 10 september 2012

Halvklassikern 2013

Nu finns det ingen återvändo! Ikväll träffades vi fem tjejer som har tänkt göra Halvklassikern tillsammans nästa år. Vi åt god mat, drack kaffe med tillhörande kaka och bokade den första delen av utmaningen; HalvVasan. Vi ordnade även med boende under dagarna i Mora.
 

Beviset!
 
För de icke insatta kan jag informera om att Halvklassikern, precis som namnet avslöjar, innebär att man gör halva Klassikern. Alltså: HalvVasan 4,5 mil, HalvVättern 15 mil, Vansbrosimmet 1,5 km och Lidingöloppet 15 km.
 
För mig som aldrig ens har åkt 1 mil på längdskidor (8-9 km är nog det längsta jag har gett mig på), känns det som att denna första del är den största utmaningen i det hela. Därför känns det faktiskt extra bra att börja med just längdskidåkningen - då har jag ju en chans till 2014 om jag inte skulle klara av det den första gången. Sen gäller det ju att hålla sig hel och frisk över alla fyra tävlingar, vilket kan vara en nog så stor utmaning.
 
När alla bokningar var gjorda och det var dags att bege sig hemåt igen svidade jag om till mina löparkläder för att kombinera hemfärd med träningspass. Jag hade turen att få sällskap på min löpartur av Bästa Vännens man som även han skulle ut på en runda i den härliga höstluften.
 
 
Kram, kram
 

 

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Blir det inköp av rullskidor nu?

    SvaraRadera
  2. Rullskidor är ju livsfarliga, så det skulle jag inte tro... Däremot skulle jag inte tacka nej till ett badhus i kommunen så att jag slapp åka till Staden för att simträna.

    SvaraRadera