lördag 29 september 2012

Irrande i skog och mark

Igår kväll när jag och Sambon satt och pratade om ställen man kunde cykla MTB på här i trakten kom jag på att ett av dem inte låg alltför långt ifrån vårt hus. Om man kan cykla där borde man också kunna springa där, tänkte jag... (jag börjar vara lite less på mina gamla vanliga rundor)

Innan dagens löpartur googlade jag fram vårt samhälle och försökte hitta de små stigarna som Sambon talat om, men det lyckades inte alltför väl. Efter att ha fått lite hjälp av Sambon som pekat och förklarat utifrån kartan begav jag mig iväg för att bestiga berget ifråga (eller åtminstone delar av det).

Cirka en km hemifrån hittade jag "vägen" som ledde in i skogen och sedan bar det av uppåt. Det hade dock blivit någon miss i kommunikationen mellan mig och Sambon, så efter en knapp km hamnade jag på en åker istället för på berget. Efter ytterligare en knapp km befann jag mig på små, små skogsstigar där jag blev slagen i ansiktet av ris och grenar. Helt plötsligt övergick stigen till asfalt och jag befann mig vid vägen mot Staden. Då vände jag och sprang tillbaka samma väg jag kommit.

Det visade sig att jag skulle ha svängt vänster någonstans innan åkern, men den informationen hade inte nått fram (för att den utelämnades om du frågar mig, för att jag inte lyssnade ordentligt om du frågar Sambon). Nu var ju detta inte hela världen, jag kan ju ta rätt väg nästa gång. Däremot plurrade jag i ett surhål ute på åkern, så när jag kom hem var det bara att slänga mina stinkande löparskor i tvättmaskinen.


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar