söndag 16 september 2012

Härlig höstcykling

Helgen har gått i innebandyns tecken. Sonen har haft innebandyskola vilket har inneburit 3 timmar innebandy per dag. Lördagens tre timmar tillbringade jag sittandes på en träbänk där jag iakttog de små knattarna - riktigt underhållande faktiskt (om än något oskönt för ändalykten). 2 av dagens 3 timmar spenderade jag på min cykel (något skönare för ändalykten faktiskt...).

Jag och Bästa vännen lämnade våra söner i var sin idrottshall och begav oss sedan själva ut i det fantastiska höstvädret på våra racers. Till vår stora förvåning kunde vi cykla i bara t-shirt och ärmar - utan vindvästar, jackor och överdragsbyxor - och detta utan att frysa. Vi fick en riktigt härlig cykeltur; en sån där som man kan plocka fram i minnet de där blöta, kalla, smutsiga dagarna när man egentligen inte alls kan förstå varför man frivilligt ger sig ut på en cykel. Troligtvis får vi inte så många fler sådana här cykelturer den här säsongen, om ens någon...


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar