söndag 6 maj 2012

Tävlingsvärk

Gårdagens löpning gick bara fint trots det slaskiga vinteraktiga vädret. Jag la mig bakom en veteran (han sprang i klassen M70) som sprang i 5,0 tempo. Det var bra med lite draghjälp. Han skulle dock springa Halvmaran, så han sprang vidare när det var dags för mig att vända och springa tillbaka. Efter vändningen fick jag springa helt själv vilket ledde till att jag inte riktigt orkade hålla samma tempo. Jag gick ändå i mål på en tid precis under 54 minuter och en snittid på 5,07 min/km så jag känner mig absolut nöjd. Det är ändå snabbare än jag sprang på hela förra säsongen vilket borde betyda att det går att bli ännu lite snabbare innan den här säsongen är över.

Idag har jag träningsvärk (eller är det tävlingsvärk?) i ungefär hela kroppen vilket jag är lite förvånad över. Jag brukar nästan aldrig få träningsvärk när jag har sprungit nuförtiden... I eftermiddag ska jag och Bästa vännen bege oss ut på en lite lugnare cykeltur. Det kanske mjukar upp mina trötta muskler.


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar