fredag 4 maj 2012

Stockholmsresa - igen!

Första helgen i september är det ju dags för Tjejmilen. Jag och Bästa vännen hade planerat att åka till Stockholm och springa tillsammans, men tyvärr kan hon troligtvis inte springa överhuvud taget den här säsongen pga mycket kraftig benhinneinflammation (eventuell stressfraktur...). Istället var hon vänlig nog att "låna ut" en av sina vänner så att jag ändå får sällskap i Stockholm.

Igår bokade jag och min inlånade löparkompis hotell och flygresa till ovannämnda Stockholmsresa. Lantlolla som jag är (?) känner jag mig lite osäker och nervös när det gäller att komma mig fram till starten i tid på tävlingsdagen. Därför bokade vi samma hotell som jag och Sambon bodde på i helgen - då är jag helt säker på hur vi ska ta oss till och från flygplatsen, och från hotellet till starten. Dessutom vet jag att det är bra frukost på hotellet, vilket egentligen är det allra viktigaste.

I morgon är det första genrepet inför denna stora händelse; den lokala löpartävlingen äger rum. I fjol sprang jag den lagom långa distansen 4,6 km, men i år blir det den något längre distansen Kvartsmaran. Om jag ska avancera i samma takt varje år måste det ju bli Halvmaran nästa år, men det ska jag inte lova att det blir... Vädret har lovat snöblandat regn och 1-2 plusgrader. Inte det bästa alltså, men så länge det inte haglar får vi kanske vara nöjda. Nu håller jag bara tummarna att jag och min halvtrasiga kropp håller ihop i 10,5 km!


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar