onsdag 20 mars 2013

Varierande aktiviteter

Idag har vi haft en sådan där härlig vårvinterdag igen. Inte lika fin som i lördags, det blåste ganska kalla vindar idag, men solen har lyst från en molnfri himmel - och den värmer!

Efter avslutad arbetsdag hämtade jag Sonen på fritids, åkte hem och åt mellanmål och packade in oss och våra skidor i bilen. Sedan åkte vi förbi en av Sonens kompisar och hämtade upp honom och hans skidor. Pojkarna hade nämligen önskat att få åka till skicross-banan för att härja på.

Medan pojkarna kryssade mellan träden passade jag på att köra lite tekninkträning och stakåkning i närheten. Det blev faktiskt ett varv i skicross-banan för mig också... Sedan stod jag mot en solvägg och njöt av värmen tills pojkarna blev less och det var dags att åka hem igen.

Egentligen hade jag planerat att springa igår kväll, men det blev inget med det eftersom jag inte kände mig riktigt kry. Aningens, aning till ont i halsen och lite diffus frossa förföljde mig under dagen och kvällen, så det fick bli en vilodag. Det tog jag igen idag istället.

Efter middagen knöt jag på mig mina löparskor och for ut på en 5-km runda. Jag försöker ju vänja mina knän att springa igen så jag ökar på mina rundor sakta men säkert. Jag delade upp passet i 1+2+1 km löpning med en halv km gång emellan, så det blev 4 km löpning totalt. Det blir nog några sådana pass innan jag ger mig på att springa hela 5:an i sträck. Sedan får jag börja öka på ytterligare. Jag tar det verkligen jättelungt, för jag vill absolut inte få känningar i löparknät igen.


Kram, kram



2 kommentarer:

  1. Så duktig du är! Jag tycker att det har varit svinkallt i dag! Berit och jag gick Stora Nyby på förmiddagen. Sedan åkte jag till Umeå. Där kändes det ännu kallare!

    SvaraRadera
  2. Riktigt bra jobbat. Själv tyckte jag att ca 4 minuter var tillräckligt i den här kylan. Jag håller mig inne tills vi har plusgrader....

    SvaraRadera