tisdag 26 mars 2013

Trött på trainern

Åtta minuters träning och jag blev HELT slut.

Jag var lite sugen på intervaller på trainern idag, så Sambon var vänlig nog att "ge" mig ett nytt intervallpass. Passet såg ut på följande sätt: uppvärmning följt av fyra stycken två-minuters intervaller med så hög hastighet och så högt motstånd att jag skulle klara av att hålla samma under alla fyra intervaller. Jag fick två hela minuters vila mellan varje. Totalt tog passet 30 minuter, men 22 av dem satt jag egentligen bara och fintrampade. Ändå blev jag dödens trött.

Efter avslutat pass stapplade jag ut från garaget på darriga ben och föll ner på en stol i köket. Sambon fick serva med extra stark O´boy och banan. Efter att ha legat över köksbordet och mått illa i en halvtimme kunde jag börja röra på mig igen och nu, drygt två timmar senare, är jag bara skönt trött i benen.

Jag lyckades i alla fall komma upp till en puls på 174, vilket jag tror är rekord på trainern (det är ju så svårt att få riktigt hög puls på cykeln, tydligen krävs det att man tar ut sig tills man vill kräkas...).

I morgon är det årsmöte med cykelklubben. Undrar just vilka spännande frågor som ska avverkas!?


Kram, kram

1 kommentar: