söndag 24 mars 2013

Rissöndag

Igår målade jag, Gumman och Sonen ägg som vi ska ha i vårt påskris. Idag var det dags att skaffa fram själva riset. Jag och assistenten försökte få upp Gummans elrulle på skoterspåret, men efter några meter insåg vi att det inte skulle fungera. Då hade elrullen redan fastnat och grävt ner sig flera gånger. Vi ville ju inte riskera att köra fast mitt ute i skogen och sedan inte komma loss. Gumman och assistenten stod istället och väntade i solen medan jag och Sonen traskade in i skogen och hämtade lite ris.

Glad liten gubbe med en stor kvast ris.
När riset var plockat tog vi en härlig promenad i solen, på vägar som var mer passande fär elrullstolar. Asfalten har till och med börjat tina fram - Hurra!

Lillebror och Storasyster (och så assistenten förstås...)
Under vår promenad ringde Svägerskan och undrade om jag inte ville följa med ut på en längdskidåkningstur på skoterspåren på älven. Självklart ville jag det!

Det blev en helt fantastisk tur i den strålande vårsolen - och som den värmde! Vi var ute i en dryg timme och tog oss totalt 10 km, den största delen genom stakning (som byttes mot tafatt skejting några korta stunder). Åh, vilken härlig dag!


Kram, kram
 

1 kommentar:

  1. En skön och trevlig dag. Nu är det bara lite mer asfalt som saknas....

    SvaraRadera