söndag 10 mars 2013

Sportlovet slut - men inte sportandet!

Så var sportlovet slut för denna gång... Det är ju tur att man får fortsätta sporta trots att det inte är lov!

Efter Halvvasan har jag inte varit alltför sugen på att åka längdskidor, kanske mest för att det har känts jobbigt att valla om skidorna. Det känns också lite som att säsongen är slut (trots att det troligtvis går att åka flera veckor till...). Halvvasan var ju liksom målet den här säsongen och nu är ju det gjort. Igår var vädret så fantastiskt härligt här, så jag kände mig mer eller mindre tvingad till att fara ut en sväng. Jag vallade om skidorna och gav mig ut på en riktigt härlig tur i solskenet efter lunch. Det ångrar jag inte!

I flera dagar har jag varit sugen på att prova ett pass på trainern som jag läste om i senaste numret av Cycling plus. Det var ett ganska kort pass där man tränade på enbenstramp. Sambon läste på och gjorde om passet så att det passade mig bättre (åh, vad det är bra att ha en alldeles egen PT hemma <3). Nu är passet provat och godkänt. Det var riktigt roligt faktiskt så det måste jag göra om. Framtiden får väl utvisa om ett sådant här pass gör någon skillnad när man så småningom kommer ut på vägarna.

I morgon börjar allvaret igen - tillbaka till arbetet. Ganska skönt det med...


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar