lördag 16 mars 2013

Härliga vårvinter!

De senaste två dagarna har jag tillbringat i Huvudstaden tillsammans med trevliga kollegor. Vi har haft förmånen att besöka konferensen Flerspråkighet i fokus. Jag har varit på fyra föreläsningar och fyra seminarier med fokus på frågor som i allra högsta grad är aktuella i mitt arbete med barn som har ett annat modersmål än svenska. Helt fantastiska dagar!

Idag är också en helt fantastisk dag, men på ett helt annat sätt. Förmiddagen spenderade jag här:



Det syns kanske lite dåligt på bilden, men det är faktiskt ett skidspår där...

Konferensen i Stockholm hade 700 deltagare som kom från olika delar av vårt avlånga land. Det blev väldigt påtagligt vilken skillnad det är i klimat när vi på lunchen satt och pratade med varandra. När vi åkte hemifrån på torsdag morgon hade vi 26 minusgrader, medan man i den södra änden av landet bara hade några få minusgrader. Vi kom också fram till att vi här uppe i norr har en årstid som de i söder faktiskt inte har, nämligen vårvintern. Däremot börjar ju deras vår betydligt tidigare än här i norr. Om jag hade bott i Skåne skulle jag nog kunna ta loss min racer från trainern 1-2 månader tidigare... MEN, jag hade missat fantastiska vårvinterdagar som idag!

Nu ska jag packa ihop mig, Sonen och Gumman och gå på en härlig promenad i eftermiddagssolen!


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar