söndag 3 mars 2013

Sportlovet är inlett!

Efter gårdagens bussnöoväder var det gott om snö i skogarna idag. Jag och Sonen skulle i eftermiddag prova de nya, mindre isiga spåren. Jag iddes inte valla om skidorna efter tisdagens Halvvasa eftersom det inte brukar vara alltför betungande att åka några kilometer med min 7-åring. Det visade sig vara ett felval... Spåren var jättemjuka och extremt tröga. Snön packade sig under skidorna och vid ett flertal tillfällen höll jag på att stupa framlänges när det högg fast. Sonen som åker på vallningsfria skidor var inte heller imponerad av underlaget. Det blev inte den bästa skidturen vi haft tillsammans...

När vi kom hem bytte jag pjäxor mot löparskor och sprang ett par kilometer, jag måste ju börja vänja kroppen vid löpning igen! Jag hoppas verkligen att min pulsklocka har fått spel för annars blir jag lite orolig när det gäller löpformen. Maxpulsen (i 5.50 fart) var 193 och medelpulsen 177. jobbigt var det faktiskt inte!

Dagen har avslutats med födelsedagsfika hos min äldsta systerdotter. Kalaset slutade med en plankan-utmaning mot mammsingen. Det visade sig att hon hädanefter går under namnet Stålmormor. Alla Core-pass hon gått på har verkligen gett resultat - jag fick vika ner mig till slut :-)


Kram, kram

1 kommentar:

  1. Men grattis Stålmormor! Så imponerad jag blir :)

    SvaraRadera