söndag 9 december 2012

Teknikträning

Igår när jag satt i mitt garage och trampade på min trainer tittade jag på Mattias Svahns skidskola med André Pops som visades på Vinterstudion. Enligt mitt tycke var det ett väldigt givande och inspirerande inslag.

I morse begav jag mig iväg till mitt "hemmaspår" som, trots helgens ymniga snöfall, inte är mer än ok ännu. 1 km slingan var delvis väldigt dålig, men om man genade och bara åkte 800 m rundan så var det helt ok.

Äntligen finns det spår här hemma!

Då denna runda är väldigt platt bestämde jag mig för att tänka på de saker som togs upp på skidskolan igår. Det blev alltså ett 8 km pass där jag mest försökte koncentrera mig på tekniken (blandat med lite stakning för att det inte skulle bli alltför enformigt).

Det är härligt att längdskidåkningssäsongen verkar ha kommit igång iaf!


Kram, kram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar