fredag 7 december 2012

Dåligt självförtroende

I grunden har jag otroligt dåligt självförtroende när det gäller träning. Jag tror att detta delvis kan bero på att jag egentligen inte började träna förrän jag blev vuxen. Jag är inte "skolad" i idrottande helt enkelt.

Ett ganska talande exempel på mitt dåliga självförtoende är att när jag började springa för 3 somrar sedan sprang jag bara i skogen eftersom jag inte ville att någon skulle se mig när jag sprang. Den 2:a sommaren jag sprang började jag kunna springa på ställen där det fanns människor som kunde se mig, men jag tog av mig mina glasögon för då kände jag mig "osynlig" (HA, HA!). Nu har jag inga som helst problem att springa någonstans - oavsett vem som ser mig.

Nu är det istället i simningen jag har lite problem med självförtroendet. Det är egentligen ett under att jag hoppar ner i bassängen på simhallen i Staden varje vecka, men jag har från första gången intalat mig själv att ingen bryr sig om att titta på mig när jag simmar.

Idag har mina farhågor besannats - "folk" tittar visst på mig när jag simmar... Efter avslutad simträning idag kom en av badvakterna och gav mig konstruktiva råd om vad jag kan tänka på om jag vill förbättra min crawlteknik (jättebra råd som framfördes på ett väldigt bra sätt och som jag är väldigt glad att jag fått).

Nu undrar jag mest hur jag ska våga mig ner i den där bassängen igen... Jag får väl helt enkelt återgå till att vara Guldfisken (Sambons smeknamn på mig när han tycker att jag har dåligt minne) och låtsas att bassängen är min lilla guldfiskskål.


Kram, kram

3 kommentarer:

  1. Haha! Du är i alla fall en ovanligt intelligent guldfisk med väldigt bra kondition :)

    SvaraRadera
  2. Tänkt så här istället: hade du varit helt kass på att simma så hade han inte gett dig några tips. Tips ger man till sådan som har potential och inte till hopplösa fall.

    SvaraRadera