fredag 14 december 2012

Full fart i bassäng och spår

Trots att det var lite nervöst åkte jag i morse till Staden för att besöka Simhallen. Jag ignorerade alla badvakter som satt vid bassängkanten och gjorde ingenting i väntan på att nästa skolklass skulle komma. Jag tog det lugnt och försökte verkligen att tänka på tekniken när jag simmade. Det visade sig att det gick mycket bättre, jag blev inte alls lika andfådd som jag brukar bli och jag tror faktiskt att det gick lite snabbare - trots att det kändes som att jag tog det lugnare än vanligt.

Eftermiddagen har tillbringats i skidspåret tillsammans med Sonen. Han har väntat i flera veckor på att få spänna på sig skidorna, men det har aldrig riktigt passat (det har varit så mycket annan träning, kalasande och iskyla). Nu när han äntligen fick komma till skidspåret ville han aldrig sluta åka. När han hade åkt 4,2 km bestämde jag att det fick vara nog för den här gången, han måste ju ha kvar lite ork i benen till hockeyn i morgon bitti!

Stilstudie på överlycklig Son i skidspåret.

Kram, kram

3 kommentarer:

  1. Duktig mamma och duktig son :)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Ungefär 4,1 km längre än jag skulle ta mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha! :-D Nu tror jag att du underskattar dig själv, jag tror nog att du skulle ta dig lite längre än 100 m....

      Radera