söndag 2 december 2012

Säsongen har börjat!

Efter gårdagens intensiva snöfall kunde jag i morse konstatera att det ändå var för lite snö för att det skulle kunna dras upp några längdåkningsspår i kommunen. Bästa vännen hade dock fått nys om att de dragit upp ett spår i Staden, så efter ett snabbt besök på skyltsöndagen akutvallade jag mina skidor och sedan åkte vi de dryga tre milen till det aktuella skidspåret.

Skidspåret visade sig dock vara betydligt kortare än vägen dit, närmare bestämt ca 450 m, men det var riktigt fint dragna metrar! Jag och Bästa vännen kämpade på fram och tillbaka på detta spår i en timme tills vi hade tagit oss dryga 11 kilometer.

Termometern visade på 12 kalla minusgrader, så jag blev inte direkt jättesvettig, men jobbigt var det iaf. Med tanke på att det är ganska många månader sedan jag åkte längdskidor sist så lär det nog (förhoppningsvis...) kännas i kroppen i morgon.


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar