tisdag 4 december 2012

Aj, aj, aaaaj!

Kroppen protesterar efter söndagens längdskidåkning. Det finns nog inte någon del av min kropp som inte har träningsvärk just nu. I natt vaknade jag av att jag låg och försökte massera mig själv på ryggen för att mjuka upp mina onda muskler. Det var svårt att sova samtidigt, så jag fick ge upp massagen.

Att köra bil till och från jobbet idag var inte heller någon höjdare, jag kunde ju inte lyfta upp benen för att flytta fötterna mellan pedalerna utan att det gjorde jätte-, jätteont. Det slutade med att jag satte hälarna i mattan och vinklade fötterna sidledes istället - det känns kanske inte som det säkraste sättet att köra bil på...

När det var dags för dagens träning så blev passet på trainern kortare än planerat eftersom musklerna inte alls ville arbeta lika hårt som jag ville att de skulle. Som straff fick de ett styrketräningspass innan det blev kvällsvila.


Kram, kram

2 kommentarer:

  1. Trodde det var knäet igen när jag läste rubriken. Tur att det bara var träningsvärk

    SvaraRadera
  2. Tydligen är det helt olika muskler som används i dina olika sporter! Bra kämpat :)

    SvaraRadera