fredag 16 november 2012

Härliga fredag!

För andra fredagen i rad har jag skjutsat Sonen till skolan klockan 8 och sedan begett mig till Staden för att besöka simhallen. När klockan har varit 9 har jag varit på plats i bassängen. Den här tiden på morgonen är simhallen inte så välbesökt; det är bara någon skolklass och ett par pensionärer som hunnit leta sig dit. Man behöver alltså inte trängas på motionssimbanorna, utan kan snika in sig på någon av de andra lediga banorna. Helt perfekt alltså!

Det känns lite löjligt att köra de 3 milen (enkel väg) för att tillbringa en halvtimme i bassängen, men jag har helt enkelt bestämt mig för att det är värt det! Mitt mål är dessutom att jag ska kunna simma under längre tid framöver (och alltså simma lite längre sträcka också). För tillfället får det faktiskt räcka med den enda km jag simmar. När jag är färdig är jag alltid helt andfådd och känner mig också lite yr (syrebrist?). Idag blev jag också jättetörstig, men det kändes så löjligt och kliva upp och dricka så jag struntade i det.

Jag har nu lyckats öka mitt crawl till var 4:e längd istället för var 5:e, så idag crawlade jag 1/4 av sträckan. Det är jag riktigt nöjd med!


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar