lördag 24 november 2012

Äntligen löpning!

Idag har jag ÄNTLIGEN fått springa igen efter 3 veckors uppehåll. Av erfarenhet vet jag att man måste ta det väldigt lugnt med löpningen efter att man har fått löparknä, så dagens löpartur blev bara 3 km lång. Till min stora lycka fick jag ingen känning alls i knät under tiden jag sprang. Däremot så känner jag att jag måste fortsätta med stretching varje dag ett bra tag till, annars blir det nog snabbt sämre igen.

Löparformen verkar ha dalat i rask takt under dessa ofrivilligt löpfria veckor. Även om det var jätteskönt att komma ut i friska luften och springa igen, så var det faktiskt jättejobbigt. Efter att ha sprungit 3 stackars kilometrar så var jag lika ansträngd som om jag skulle ha sprungit 10... Förhoppningsvis får jag tillbaka flåset hyfsat snabbt igen.


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar