fredag 26 juli 2013

Stark och snabb

Vi har verkligen lyckats pricka in finväder på semestern. Det blir bara varmare och varmare för varje dag. Idag har vi nog haft åtminstone 27-28 grader. Fast klockan snart är elva på kvällen är det 22 grader varmt ute. Rena utlandsvärmen!

När jag satte mig på cykeln efter middagen ikväll njöt jag verkligen av vinddraget (som jag själv skapade - det var annars helt vindstilla), det svalkade så skönt efter dagens hetta.

Rundan från i tisdags var så fin att jag valde att cykla samma sväng idag. Förutom vackra vyer bjöd den på enbart några få hyfsat branta backar, så den var perfekt om man ville försöka få lite högre snittfart.

I tisdags lyckades jag retsamt nog komma upp i en snitthastighet på 29,98 km/h på de knappa 4 milen - just under 30. Jag skyllde det hela på att jag körde lite vilse när jag skulle genom Östersunds centrum. Jag blev ganska nervös av alla rödljus (och polisbilar) så jag förirrade mig på en liten cykelbana som jag trodde ledde till campingen (vilket den inte gjorde). Ikväll tänkte jag att jag skulle försöka komma mig över den där 30 km/h snitthastigheten, nu när jag hade lärt mig den rätta vägen genom centrum.

Det visade sig att de fina yttre förhållandena kombinerat med grönljus genom staden hjälpte mig att få en snittid som jag aldrig tidigare lyckats komma upp i på egen hand på en 4- milarunda; 32,3 km/h! Det känns riktigt bra att benen äntligen börjar kännas lite piggare!

I morgon ska jag hejja på Sambon som ska cykla Storsjön runt - Hejja, hejja!

Kram, kram

1 kommentar: