fredag 5 juli 2013

Vansbro Halvsim 2

Det mysiga gamla pensionatet bjöd på en fantastisk frukost med gröt, ägg, kaffe, juice och smörgås. Precis vad som behövdes inför dagens aktiviteter.

Jag och Mammsingen åkte in till Vansbro flera timmar innan start. Detta för att hämta ut startkuvert och se oss omkring. Vädret var väl inte fantastiskt, men sällskapet (och de tre lagren med kläder) värmde.

Det 16-gradiga vattnet lockade inte direkt då jag frös hela förmiddagen trots att jag var uppe på land.

Min hellånga våtdräkt som jag köpt inför denna utmaning visade sig vara väl investerade pengar. Jag höll värmen hela vägen in i mål och frös inte alls på hela vägen.

Efter ca 300 avverkade m i Vanån tog jag rygg på en kvinna som såg snabb och bestämd ut i sin simning. Jag höll denna rygg hela vägen in i mål. Detta visade sig vara ett smart drag eftersom hon simmade om ett stort antal personer efter vägen i Västerdalälven. Att vi simmade motströms märkte jag aldrig av då jag aldrig släppte ryggen.

I mål var jag inte alls helt slutkörd, vilket jag utan tvekan skulle ha varit om jag inte hade simmat i någon annans kölvatten. Jag har helt och hållet nummer 1424 att tacka för min fina sluttid; 38.03.9.

Efter målgång bjöds på dusch i det fria följt av kallrökt lax med potatissallad. Nu har jag och Mammsingen kört ett antal mil och hamnat på en camping där vi ätit middag på vår stugas altan i kvällssolen följt av en promenad runt området. Ikväll blir det en tidig kväll!

Kram, kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar