lördag 2 februari 2013

Smörgås, skidor, skavsår

Den här dagen har gått i skidåkningens tecken. Förmiddagen ägnade jag åt att bre 150 mackor till tappra deltagare i årets skidtävling.

Eftermiddagen fick jag själv spendera i skidspåret tillsammans med Svägerskan. Vi tog ett varv runt 10 km spåret vilket fungerade förvånansvärt bra med tanke på mitt onda skavsår. Svägerskan ville sedan åka ett varv runt 4:an, och efter att ha gjort en snabbkoll av foten bestämde jag mig för att följa med. Efter en dryg kilometer började jag dock känna ilningar och sveda i såret, så jag svängde av på 2,5:an istället.

Nu sitter jag här med foten bar igen. Compeeden är bortplockad och såret har åter blivit infekterat. Jag kände egentligen av detta redan under förmiddagen, men valde att ignorera ilningarna - jag ville ju åka skidor! Det har inte alls blivit lika illa den här gången, för jag väntade inte lika länge med att ta bort compeeden. Nu vet jag iaf att såret måste läka HELT innan jag kan försöka täcka över det igen. Hur som helst är jag glad att jag fick mig en tur i spåret idag!


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar