fredag 1 februari 2013

Åter i spåret (eller där spåret brukar vara)

Här hemma har vi sjukstuga. Sonen har feber och ont i halsen och Gumman har feber och snor. Jag tvättar händerna - igen, igen och igen. Jag har inte någon större lust att bli sjuk, men den här förkylningen verkar vara av den smittsamma sorten så det är nog ofrånkomligt (det är väääldigt många sjuka barn och lärare på skolan där jag jobbar).

Då infektionen i mitt skavsår verkar ha gett med sig har jag nu gjort ett nytt försök med compeed. Jag ville så gärna ut i skidspåret idag, för det har varit fantastiskt fint vinterväder med 3-4 minusgrader och strålande sol från en klarblå himmel.

Jag åkte ett varv runt 4 kilometersspåret (som var delvis ospårat!). Nere vid starten passade jag dessutom på att staka runt det kortaste spåret två varv, för stakåkning är väldigt snällt mot onda hälar! Hälen kändes av under den övriga åkningen, men inte mer än att jag stod ut. Om inte förklylningen har tagit mig i sitt grepp innan morgondagen ska jag bege mig ut på en skidtur tillsammans med Svägerskan på eftermiddagen.

Förmiddagen är vikt till att bre smörgåsar och göra annat som jag blir beordrad till, jag har nämligen lovat att hjälpa till på skidklubbens årliga tävling som går av stapeln under morgondagen. Tanken var att Sonen skulle vara med och åka, precis som i fjol, men med tanke på hans tillstånd för tillfället så blir det nog inget med det. Jag har ännu inte vågat säga något till honom, det kommer att blir stor besvikelse...


Kram, kram

3 kommentarer:

  1. Stackars Melvin :(

    SvaraRadera
  2. .. och Tova.

    Hoppas du fintar bort förkylningen.

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte främst på skidtävlingen! I övrigt lika "stackars"!

    SvaraRadera