torsdag 7 februari 2013

Inte mycket träning här inte...

Här händer inte mycket på träningsfronten för tillfället, tyvärr. Med tanke på att det är mindre än tre veckor till Halvvasan så är väl inte det optimalt, men vad gör man...?

Med ett barn på sjukhus med lunginflammation, ett barn hemma med öroninflammation, en Sambo som först befinner sig i London och sedan är tvungen att jobba dygnet runt när han kommer hem (trots att även han egentligen är sjuk) finns det inte mycket tid/ork till träning. Som grädde på moset tillåter mitt skavsår inte någon annan träningsform än cykling.

I förrgår fick jag uppsöka vårdcentralen eftersom det hade blivit sämre i foten igen. Jag kunde återigen inte stödja på foten pga smärtan. Nu är det ordentligt rengjort med väteperoxid och övertäckt med duoderm. Utöver detta äter jag en 5-dagars kur med antiinflammatoriska tabletter. Än så länge kan jag inte påstå att det har hjälpt till 100%. Det sticker, bränner och kliar så att jag stundtals håller på att bli tokig... Just nu känns dock detta som det lilla problemet i den här familjen.

Igår kväll satt jag iaf en stund på trainern. Det var väl inte det mest effektiva träningspasset, men det var skönt att få röra på sig. Idag känner jag av en begynnande förkylning, så det blir ingen cykling ikväll. Jag är ganska lycklig ändå, för i eftermiddag har Gumman fått komma hem från sjukhuset!


Kram, kram

1 kommentar:

  1. Det var ju en ljusglimt - att gumman fått komma hem :)

    Kram

    SvaraRadera