onsdag 27 juni 2012

Träningskompisar

Dagens motion har bestått av att styra runt min nyinförskaffade träningskompis på gården; en "handjagare" - alltså en gräsklippare som går på muskelkraft. Då jag - ännu - inte har så starka muskler i överkroppen tänkte jag att här kunde jag slå två flugor i en smäll och kombinera gräsklippning med träning. Dessutom är man ju vänligare med naturen! Jag har snurrat runt med min nya vän i drygt två timmar i em/kväll och jag kan garantera att det kommer att kännas i morgon. Med tanke på hur liten del av gården som nu är nyklippt så kan jag nog få snurra i några timmar i morgon också om jag vill.

Igår kväll hade jag turen att få följa med den lokala cykelklubben på dess första gemensamma träning. Vi hade väl inte direkt tur med vädret, men de riktigt kraftiga skurarna (läs; dödsregn) höll sig ifrån oss större delen av rundan. Vi var 7 personer som var ute tillsammans och vi övade på att köra i klunga. Vissa av oss kan nog behöva träna lite till (läs; jag), men vad är träningar till för!? Jag lyckades med den fantastiska bedriften att falla två gånger. En gång före samlingen och en gång i slutet på rundan. Notering till mig själv: Sätt alltid fast/ta alltid loss BÅDA fötterna när du ska starta/stanna!

Gällande förra inlägget på bloggen så fick jag, efter ett informativt mejl till RW-redaktionen, veta att istället för 17,5 dl havregryn (som det står i receptet) så ska det bara vara 7,5 dl. Jag har i skrivande stund en ny form i ugnen, vi får väl se hur det går...


Kram, kram

1 kommentar: