söndag 17 juni 2012

Långcykling

Vätternrundan 2012 gick igår av stapeln. Dagen började med fjärilar i magen och hjärtklappning och fortsatten sedan med illamående och småskakiga armar och ben - allt detta pga nervositet. Målet: att cykla 30 mil på under åtta timmar. Resultatet: Han klarade det!! Sambon gjorde allt för att hålla spänningen uppe och gick i mål på tiden 7.59. Visst är han fantastiskt duktig!?

Själv lyckades jag trots min nervositet ta mig runt en 4,5 mila-runda tillsammans med Bästa vännen. Vi hade fantastiskt fint väder och en riktigt härlig cykeltur.

Helt enligt planen gav jag mig ut på en kortare löpartur ikväll medan barnen såg på Barn-tv. Jag har ännu inte riktigt kommit igång med de planerade intervallpassen, men de två sista löparturerna har jag iaf gett mig på lite fartlek mellan lyktstolparna. Nu när jag har fått sommarledigt kanske jag kan bli lite mer strukturerad i min träning, vi får väl se...


Kram, kram

1 kommentar:

  1. Ja han är fantastiskt duktig!!!
    Du är inte så dålig du heller :)

    SvaraRadera