torsdag 14 juni 2012

Cykelabstinens

Efter en dryg vecka utan cykling känns det nu som att jag har en del att ta igen. I förrgår var Sambon vänlig nog att följa med mig ut på en liten runda, idag har jag varit iväg på en egen sväng och på lördag har jag och Bästa vännen planerat att fara ut tillsammans. Jag kanske får försöka klämma in ett löppass på söndag så att jag inte glömmer bort hur man gör...

På dagens runda kände jag mig riktigt snabb. Tots att jag halva vägen hade sned motvind och relativt mycket uppför trodde jag att jag var snabbare än vad klockan visade när jag kom hem. Detta blev förstås lite av en besvikelse, men jag hade ändå en riktigt trevlig tur i min ensamhet. Kvällssolen lyste på mig hela tiden och luften kändes hyfsat ljummen.

I morgon jobbar jag min sista arbetsdag och sen har jag 8 härliga veckor av ledighet att se fram emot. Jag undrar hur jag ska kunna låta bli att cykla eller springa varje dag när jag får så mycket ledig tid!? Kanske kommer målarpenseln att hålla mig borta från alltför mycket träning, vi har ju en hel del att måla på vår nybyggda carport (förutom att även resten av huset behöver målas om). Sysselsättning lär inte saknas under ledigheten iaf.


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar