lördag 23 juni 2012

Hektiska lediga dagar

I onsdags missade jag min inplanerade löpartur pga en mycket hektisk dag med simskola på badet, inhandling av solskydd i staden, fikabjudning på veterinärstationen, fotbollsträning i snålblåsten och styrdans i logen.

På torsdagen tog jag igen den missade löparturen i det FANTASTISKT fina (jag är inte alls ironisk...) elljusspåret som ligger ett stenkast från mitt hus. Spåret är otroligt kuperat vilket gör att man får bra träning i backlöpning. Spåret är också väldigt varierande när det gäller bredd och underlag. Det finns partier med gegga, sten, bark, knähögt gräs osv. Bredden på spåret varierar mellan 2 m och 2 dm. Man behöver inte klaga på att det blir enformigt iaf. Efter 5 km löpning gav jag upp och promenerade hem.

Denna fina midsommardag har jag, Sambon och Sonen tillbringat hemma hos mamma och T i den lantliga idyll som råder i "deras" lilla by (Gumman är på korttids och har det bra). På eftermiddagen trampade jag och Sambon iväg på en cirka 5 mil lång cykeltur. Jag hade turen att få ligga bakom Sambon hela vägen runt vilket gjorde att jag lyckades ta mig fram i en medelfart som var ca 3 km/h snabbare än vad jag tidigare cyklat (trots detta var Sambon förstås tvungen att cykla de dryga 2 milen dit OCH hem för att få sig en "riktig" träningsrunda). När vi kom tillbaka blev vi bjudna på grillade lammfärsbiffar - gjorda på färs från lamm som betat i grannbyn - sallad och pommes frites. Fantastiskt gott!


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar