tisdag 30 oktober 2012

Skippade backintervaller

Isgator och ett konstant regnande hela dagen stoppade mig från kvällens tänkta gemensamma löparträning med backintervaller.

Istället stannade jag kvar i Staden efter dagens kompetensutveckling på Universitetet. Efter avslutat seminarium tog jag en rask promenad till Simhallen i det fantastiskt dåliga vädret. Simning och en avslutande varm bastu kändes mer lockande än löpning en dag som denna.

Idag simmade jag lite längre för första gången, så det blev 1,25 km. Jag tordes däremot inte öka på antalet längder med crawl, utan det blev 200 m precis som tidigare gånger. Det känns faktiskt som att det går lite bättre, framför allt med bröstsimmet. Crawlen känns fortfarande ganska tveksam, men jag tar mig hela bassänglängder utan större problem i alla fall (men det är säkerligen inte någon vacker simning att skåda...).

Efter ungefär 20-25 minuters siming började jag få en sorts kramp i tårna på bägge fötterna (som tur var inte samtidigt!), det kändes ungefär som senadrag och tårna stod rakt upp från foten. Det gjorde verkligen jätteont, men jag försökte simma på i alla fall. Vid ett tillfälle gjorde det så ont att jag skrek lite varje gång jag hade huvudet under vattnet. De sista 5 längderna jag simmade kände jag inte av detta alls, så tydligen kan det ge med sig om man bara härdar ut...


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar