fredag 5 oktober 2012

Vackra höst!

Förmiddagen bjöd på härligt höstväder - uppehåll, klar luft, 7 grader och dimma. Dessutom var det näst intill vindstilla. Farmor och farfar var vänliga nog att hämta Sonen på skolan så att jag skulle få tid att cykla i lugn och ro.
 
Eftersom jag lämnade blod i tisdags, vilket brukar göra mig trött och orkeslös i några dagar, bestämde jag mig för att ta det ganska lugnt. Jag cyklade en runda på 4,5 mil och passade verkligen på att njuta av omgivningen. Naturen är så vacker nu!
 

Bilderna gör absolut inte verkligheten rättvisa!
 



Jag lyckades dock skrämma upp mig själv rejält efter vägen. Jag började nämligen tänka på att det faktiskt inte skulle vara helt orimligt att en älg dök upp i skogsbrynet utmed vägen. Om detta skulle inträffa är jag inte helt säker på att jag skulle våga cykla förbi (jag är jätterädd för älgar!). Det skulle ju bli väldigt jobbigt om jag skulle bli tvungen att vända och cykla tillbaka när jag egentligen inte har så långt kvar hem... Jag såg ingen älg idag i alla fall, vilket jag är väldigt tacksam över.

 
Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar