tisdag 9 oktober 2012

Intervallträning

Den löparklubb som jag är medlem i har under våren och hösten haft gemensam löparträning. I våras kunde jag inte vara med pga att jag lyckades få löparknä och därför kände att jag var tvungen att träna i mitt eget tempo. Under hösten har löparträningen krockat med den gemensamma cykelträningen, som jag valt att prioritera.

Nu när cykelträningen slutat för säsongen har jag inte längre någon ursäkt att inte delta i löparträningen. Bästa vännens man har tjatat på mig länge, och ikväll lyckades han lura med mig. På schemat stod det 4x800 m intervaller. I verkligheten blev det istället 5x600 m.

Min löparkompis från Tjejmilen var även hon med på kvällens träning, så vi sprang intervallerna tillsammans. Det är alltid trevligt med trevligt sällskap och intervallerna gick bara fint. De var jobbiga som intervaller ska vara, men inte så jobbiga att man inte orkade springa hem efteråt.

Efter löpningen blev det ett styrketräningspass och nu har jag landat i soffan och är så där skönt trött i kroppen.


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar