torsdag 1 november 2012

Jobbigt...

Idag har jag gjort ett nytt försök att cykla på min trainer. Det första jag gjorde var att ställa in den på 10 watt så att jag inte skulle få samma upplevelse som sist.

Trots denna åtgärd var det jättejobbigt och tungt att cykla (fast inte riktigt lika jobbigt som i söndags). Jag härdade ut i 40 minuter - som hade blivit 30 om jag inte hade tvingat mig själv att fortsätta de sista tio. Jag lyckades ta mig 14,5 km vilket innebar en snittid på strax under 25 km/h. Fortfarande mycket långsammare än när jag cyklar utomhus...

För att inte helt tappa självförtroendet har jag intalat mig själv att det måste vara jobbigare och gå mycket tyngre på trainern jämfört med utomhuscykling. Hur som helst så är mina ben, och min rumpa, väldigt trötta för tillfället. Skönt!


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar