onsdag 21 november 2012

Hårda intervaller på trainern

Idag kände jag att det var läge för ett intervallpass på trainern. Eftersom jag har en så snäll och kunnig Sambo hjälpte han mig med hur jag skulle lägga upp passet.

Jag sa att jag ville ha ett lagom jobbigt pass där jag inte skulle ta ut mig fullständigt. Sambon gav mig sedan direktiv om hur jag skulle cykla. I stora drag kan man säga att jag cyklade sju stycken enminutersintervaller efter varandra där jag tog i ordentligt i 45 sek och "vilade" i 15 sek. Dessa sju intervaller gjorde jag två gånger efter varandra med några minuters vila emellan. Kort och bra cykelpass efter en hård dag på jobbet tänkte jag...

Nedan kommer ett bildbevis på hur jag mådde efter dagens 30 minutrar på trainern:

Jag i fosterställning på badrumsmattan...

På detta sätt låg jag i ungefär en kvart innan jag kunde resa mig upp och äta en banan och sedan ta mig in i duschen (Sambon var vänlig nog att servera ett stort glas stark O´boy medan jag låg där - det är kärlek det <3) Jag undrar verkligen hur man mår efter ett hårt intervallpass!?


Kram, kram

1 kommentar:

  1. Du ger verkligen allt när du bestämt dig
    Kram från en stolt mamma

    SvaraRadera