onsdag 15 februari 2012

Donation

Som tur är har jag inte fått några allergiska reaktioner sen sist. Jag fortsätter att smörja in min onda fot och försöker att inte överbelasta den. Det går väl sådär... Jag räknade just ut att jag har sparkat 12 km på två dagar. I morgon tar jag bilen till jobbet.

För att tvinga mig själv att vila de närmsta dagarna har jag alldeles nyss varit till Blodbussen och lämnat blod. Att träna dagarna efter att man donerat blod är inte något jag kan rekommendera. Det misstaget har jag gjort en gång, och det vill jag absolut inte vara med om igen! Den träningsrundan slutade med att jag först fick stänga in mig ensam i ett rum för att jag inte kunde sluta gråta (p.ga. total energibrist). När jag hade samlat mig så pass att jag kunde komma ut var jag tvungen att lägga mig ner på vardagsrumsgolvet och kunde sedan inte röra mig ur fläcken på en dryg timme. Sambon fick serva med dryck och energi i små portioner.

Med detta vill jag absolut inte avskräcka eventuella framtida blodgivare. Huvudsaken är att man inte tränar hårt i anslutning till att man lämnat blod. Det är otroligt viktigt att göra vad man kan för att hjälpa till i detta avseende. Nästa gång kan det ju vara du, jag eller någon annan vi bryr oss om som behöver blod. Om man bara kan och får ge blod tycker jag absolut att man ska göra det.


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar