torsdag 7 mars 2013

Fortsatt sportande

Sportlovet har fortsatt i sportandets tecken som sig bör. Jag måste dock vara ärlig och säga att det mest är Sonen som sportar, men vad gör väl det!?

Jag har suttit på ishallen och tittat på när Sonen med kompisar har åkt skridskor/spelat hockey under två eftermiddagar. För att inte mosa ihop helt satt jag och trampade på min trainer i en timme innan vi åkte ner till ishallen den ena dagen.

Igår hade jag turen att få sällskap av Svägerskan och hennes hund när jag skulle springa hem från hennes födelsedagsfika. Nu när hon och Svågern har flyttat hit kommer vi förhoppningsvis att kunna träna tillsammans lite oftare - både löpning, cykling och skidåkning!

Dagens träningspass blev för ovanlighetens skull tillsammans med båda mina barn. En härlig 3,5 km promenad tillsammans med ungar, Svärmor och hund låter kanske inte som ett alltför jobbigt träningspass. Om man lägger till en 40-kilos flicka i rullstol som ska styras i snön uppför och utför backar så får man ett helt ok styrkepass. Gummans elrullstol gick nämligen sönder under gårdagens promenad, så idag var det bara att ta till muskelkraft - perfekt! Assistenten lämnade vi hemma, hon blev nog inte alltför ledsen över en timmes rast...

Nu är det bara tre dagar kvar av sportlovet, undra vilka sporter vi ska hitta på under dessa dagar!?


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar