onsdag 29 augusti 2012

Sambon säger - Katten gör...

Jag har försökt öka löpträningen de sista veckorna eftersom det är dax för tjejmilen nu i helgen. Det har lett till att jag inte har hunnit cykla så mycket som jag gjort tidigare i sommar. Igår var jag dock med på den gemensamma cykelträningen igen efter att ha låtit cykeln vila i två veckor. Det var bara jag, Sambon och Bästa vännen som deltog, men det gjorde inte mig något att vi var så få - då vet man med säkerhet att träningen anpassas efter våra specifika behov!

Igår fick vi bl.a träna på den teknik som man använder sig av när man cyklar i s.k Belgisk klunga. Det var faktiskt jätteroligt! Vi fick också träna på snabba omkörningar i utförsbackar och även en del 90 graderssvängar. Fort hade en dryg timme passerat.

Idag hade cykeltränaren förvandlats till löptränare (det är verkligen praktiskt att ha sin alldeles egna PT hemma). Det sista träningspasset innan lördagens tävling skulle enligt Sambon vara ett tempopass. Medan Sonen var på fotbollsträningen sprang jag därför ett varv runt elljusspåret. Det blev 2,2 km på 10 min 30 sek. Hoppas det ger mig snabba ben till lördagen.


Kram, kram

1 kommentar: